חדשות

נתניהו: "יש לנו מערכת בריאות מצוינת, אך היא תהיה טובה יותר"

ראש הממשלה אמר את הדברים במהלך טקס כניסתו של ח"כ יעקב ליצמן ("יהדות התורה") לתפקיד סגן שר הבריאות; ליצמן קיים ביקור פתע במיון "אסף הרופא", ואמר כי בכוונתו לפעול לשיפור הטיפול בחדרי המיון, ולהמשיך בביקורי פתע בבתי החולים בישראל

טקס חילופי השרים במשרד הבריאות (צילום: יח"צ)

במהלך מערכת הבחירות התחייב ח"כ יעקב ליצמן ("יהדות התורה"), שהצהיר שהוא מעוניין לשוב למשרד הבריאות, כי בערב הראשון שלאחר כניסתו הרשמית לתפקיד יערוך ביקור פתע באחד מבתי החולים. שלשום בערב, לאחר שהושלם הרכב הממשלה ה-34 של ישראל, וליצמן מונה לסגן שר הבריאות (במעמד של שר), מילא ליצמן את הבטחתו, וקיים ביקור פתע  במרכז הרפואי "אסף הרופא".

ליצמן הגיע למחלקת המיון של "אסף הרופא" בשעה 19:30 כדי להתרשם באורח ישיר מהנעשה במקום. הוא שוחח עם מטופלים וגם עם צוות הרופאים שהיה במקום. "לא באתי לחקור, רק לראות ולהתרשם. בעיני, המטופל עומד במרכזיותה של מערכת הבריאות", אמר . הוא לא חלק את רשמיו עם איש ממלוויו, אך הצהיר כי בכוונתו להמשיך בסדרת ביקורי פתע בבתי החולים.

ליצמן: "אני רואה כמשימה ראשונה במעלה את הצורך לטפל בבעיות העומסים בחדרי המיון ואנו נפעל להביא לשינוי המצב הקיים"

אתמול (ד') בבוקר התקיים במשרד הבריאות טקס כניסתו של ליצמן לתפקיד סגן שר הבריאות. השתתפו בו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו וכן ממלא מקום שר הבריאות היוצא, צחי הנגבי, ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור ארנון אפק. בטקס נכחו מנכ"לי קופות החולים, מנהלים מכמה בתי חולים, הרב אלימלך פירר ומכובדים נוספים.

"אני שמח לחזור למשרד הבריאות ולהמשיך במהלכים והרפורמות למען כלל אזרחי ישראל", אמר ליצמן, "מערכת הבריאות בישראל טובה, אך יש צורך בטלטלה כדי לשפר ולייעל את מערך שירותי הרפואה. אני רואה כמשימה ראשונה במעלה את הצורך לטפל בבעיות העומסים בחדרי המיון ואנו נפעל להביא לשינוי המצב הקיים".

ליצמן הודה בטקס לפרופסור ארנון אפק, "על שעשה את התפקיד באופן מצוין". הוא אמר כי הוא בטוח שפרופ' אפק "ימשיך לעבוד במשרד הבריאות". עוד אמר, כי החליט למנות את משה בר סימן טוב לתפקיד המנכ"ל הבא של המשרד, "משום שהוא מכיר כל פינה במשרד הבריאות ובמשרד האוצר. אז למה לא לשלב את שני הדברים גם יחד? הוא מכיר את המערכת כמעט יותר טוב מכל הרופאים. אין סיבה להתעקש ולהגיד שזה צריך להיות דווקא רופא".

אתמול פורסמו תוצאות סקר שערכה הר"י, לפיו רוב הציבור תומך בעמדתה, שמנכ"ל המשרד חייב להיות רופא.

נתניהו: "תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, שיעור המחלות הקטלניות הוא מהנמוכים. המערכת עובדת היטב"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בטקס: "מערכת הבריאות בישראל היא מהטובות בעולם. כשעושים רפורמות בתחומים אחרים, מסתכלים בעולם (על ישראל) כדי ללמוד. הדרך הטובה ללמוד על מערכת היא להסתכל על התפוקות. תוחלת החיים בישראל היא מהגבוהות בעולם, שיעור המחלות הקטלניות הוא מהנמוכים. המערכת עובדת היטב. הרפורמה בבריאות הנפש שמייחלים לה כל כך הרבה שנים, יוצאת בקרוב לדרך, וטיפול שיניים חינם לישראל מתבצע ואנשים לא מבינים איך זה לא היה קודם. המערכת שלנו טובה, אבל היא תהיה טובה יותר".

נתניהו התייחס לעתירת מפלגת "יש עתיד" לבג"צ נגד מיוני ליצמן לסגן שר ולא לשר, בשל סירובה של מפלגת "יהדות התורה" לעמוד בראשות משרד ממשלתי, ואמר: "נכון שהמעמד הרשמי הוא סגן שר, אבל אתה היית בפועל שר הבריאות וכך יהיה גם עכשיו. אם בג"צ יחליט שאתה תכהן כשר, אני חושב שראוי שנעשה את השינוי, כי נכבד את החלטת בג"צ. הלכה למעשה, אתה תהיה שר הבריאות ואני מאחל לך בהצלחה".

פרופסור אפק אמר בטקס: "אתה (ליצמן) שב היום הביתה למשרד שאותו ביקשת. אמרת לנו שעשית זאת כדי שנוכל לתת שירות טוב יותר לאזרחים ויש לנו עוד הרבה מה לעשות כדי לשפר (את המערכת) לטובת תושבי ישראל וכדי לצמצם את הביורוקרטיה. הובלת עם ראש הממשלה את הרפורמה בפסיכיאטריה שיוצאת לדרך בעוד 40 יום. בממשלה החדשה נפעל להמשך חיזוק המערכת. ברוך השב הביתה".

ח"כ צחי הנגבי, ששימש כממלא מקום השר במשרד באחרונה, סיפר על האופן שבו שב למשרד הבריאות לפני כמה חודשים, אחרי שכיהן בתפקיד השר לפני כ-18 שנה. "אחרי שהשרה יעל גרמן נאלצה לעזוב, הגעתי בשיא החורף לראש הממשלה. הוא היה מצונן והתעטש. אמרתי לו 'לבריאות' והוא ענה לי:  'התקבלת'!. לא יודע אם אגיע לכאן לקדנציה שלישית, אבל לפי הסטטיסטיקה אחזור כנראה בעוד 18 שנה".

נושאים קשורים:  חדשות,  סגן שר הבריאות יעקב ליצמן,  פרופ' ארנון אפק,  משרד הבריאות,  מיון,  מערכת הבריאות בישראל
תגובות