חדשות

כ-250 רדיולוגים ואורתופדים השתתפו בקורס על שימוש מתקדם ב-MRI

את הקורס העביר ד"ר דייוויד סטולר, אחד מבכירי הרדיולוגים בעולם כיום, והוא אורגן על ידי בית החולים "אסותא"; דודו של סטולר היה הרץ היהודי סם סטולר, ממנו נמנע להשתתף בריצה באולימפיאדית ברלין בשל יהדותו

הרצאתו של ד"ר דייוויד סטולר (צילום: יח"צ)

כ-250 מבכירי הרדיולוגים והאורתופדים בישראל השתתפו בשבוע שעבר בקורס בינלאומי שעסק ב"תהודה מגנטית באורתופדיה", אותו העביר הרדיולוג האמריקני רב-המוניטין ד"ר דייוויד סטולר. את הקורס יזמו "אסותא מרכזים רפואיים וחברת "RadNet", והוא התקיים במלון דן פנורמה בתל אביב.

נושאי הקורס, שנמשך 3 ימים, כללו העמקה מקצועית בתחומי ה-MRI ופענוח צילומי הכתף, הברך, הקרסול, האגן, מפרק הירך והמרפק. דגש מיוחד ניתן לפציעות ספורט.

ד"ר דייוויד סטולר וד"ר מיכל גינדי מ"אסותא" (צילום: יח"צ)

ד"ר דייוויד סטולר וד"ר מיכל גינדי מ"אסותא" (צילום: יח"צ)

ד"ר סטולר עובד בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת UCLA, ומכהן גם כפרופסור לרדיולוגיה ב"ג'ונ'ס הופקינס". הוא חיבר 11 ספרי עיון בתחום הרדיולוגיה

ד"ר סטולר עובד בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת UCLA, ומכהן גם כפרופסור נספח לרדיולוגיה ב"ג'ונ'ס הופקינס". הוא חיבר 11 ספרי עיון בתחום הרדיולוגיה.

ד"ר מיכל גינדי, מנהלת תחום הדימות ב"אסותא מרכזים רפואיים", והמנהלת המקצועית של הקורס, אמרה: "זה כבוד גדול שהצלחנו להביא לארץ לקורס המקצועי את ד"ר סטולר, שהוא מבכירי הרדיולוגים בעולם. אין לי ספק שהידע שהמשתתפים צברו ישדרג את הרמה המקצועית שלהם, מה שגם יתרום רבות לתחום הרדיולוגיה בארץ".

לד"ר סטולר היה זה ביקור ראשון בישראל, והוא סיפר למארחיו כי באולימפיאדה של 1936 בברלין, שעות ספורות לפני ריצת הגמר ב-4X100, הדיח המאמן האמריקני מהנבחרת האולימפית את שני הרצים היהודים שלה, מרטי גליקמן וסם סטולר - בן דודו.

ההדחה בוצעה כדי שלא ייווצר מצב שבו ספורטאי יהודי יזכה במדליית הזהב, משום שהמארגנים והוועד האולימפי האמריקני חששו שדבר כזה עלול היה להביך את היטלר והמשטר הנאצי. ההדחה השנויה במחלוקת עוררה זעם רב. סטולר, מטובי האצנים באותה תקופה, נפגע קשות מהמהלך והודיע שלא ישוב לרוץ (הוא חזר בו לאחר מכן).

במהלך הקורס נערך ערב הוקרה לרץ סם סטולר, שנפטר ב-1985, בו הוענק לד"ר סטולר מגן מטעם הוועד האולימפי הישראלי.

נושאים קשורים:  חדשות,  ד"ר דייוויד סטולר,  רדיולוגיה,  דימות,  כנס,  השתלמות,  אסותא
תגובות