חדשות

מחקר: שיעור האוסטיאופורוזיס בנשים בישראל גבוה פי 6 מהשיעור בגברים

"ישראל היום" דיווח כי הנתונים התפרסמו על ידי קופת חולים "מכבי", בהסתמך על מאגר מידע ייחודי שהקימה ביחד עם חברת Merck, הנמצא בבחינה של משרד המשפטים

שימוש בהליכון (צילום: אילוסטרציה)

30% מהנשים בישראל מעל גיל 50 סובלות מאוסיטאופורוזיס, בהשוואה ל-5% מהגברים בגילאים אלה; כך עולה ממחקר שפירסמה קופת החולים "מכבי", עליו דווח אתמול (יום א') בעיתון "ישראל היום".

לפי הדיווח, הגיל הממוצע שבו מאובחנת המחלה הוא 62, ובקופת חולים "מכבי" רשומים כ-120,000 הסובלים מממנה. לפי הערכה, בישראל יש כיום קרוב לחצי מיליון בני אדם הסובלים מהמחלה.

הנתונים, לפי הדיווח מאת מיטל יסעור בית-אור, מגיעים ממאגר מידע ייחודי שהקימה הקופה ביחד עם חברת "מרק", המספקת תרופות למניעת הידלדלות העצם ולטיפול באוסטיאופורוזיס. הכתבת מדווחת, כי בשל ניגוד העניינים, האפשרי, "ההסכם שנחתם עם חברת התרופות נבחן על ידי משרד המשפטים, מחשש שנמסר מידע שמפר את פרטיות המבוטחים".

עוד עולה ממאגר המידע, כי מדי שנה נוספים 7,000 מאובחנים חדשים במחלה למניין החולים בארץ, וכי נטילת תרופות מסוג ביספוספונטים מפחיתה את הסיכון לשברים ב-40%. לפי הדיווח, כשליש מהחולים מעולם לא החלו טיפול תרופתי למחלה, למרות שאובחנו כסובלים ממנה.

נושאים קשורים:  חדשות,  חברת "מרק",  הידלדלות עצם,  מחקר,  מאגר מידע,  מכבי שירותי בריאות,  אוסטאופורוזיס
תגובות