חדשות

ספר המסכם הטיפול הרפואי ב-1,500 פצועים סורים הוגש לנשיא המדינה

את הספר החדש, שנועד ללמד רופאים ברחבי העולם על ניתוחים וטיפולים בפציעות מלחמה מורכבות, הגישו לנשיא המדינה פרופ' אלכסנדר לרנר, המוביל את הטיפול בפצועים ב"זיו" ומנהל בית החולים, ד"ר סלמאן זרקא

מימין: מנהל המחלקה האורתופדית פרופ' אלכסנדר לרנר, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ומנהל המרכז הרפואי "זיו" בצפת, ד"ר סלמאן זרקא (צילום: יח"צ)

כ-1,500 פצועים מסוריה טופלו במשך חמש השנים אחרונות במרכז הרפואי "זיו" בצפת; כך מסרו אתמול (ד') מנהל בית החולים ד"ר סלמאן זרקא ומנהל המחלקה לאורתופדיה בבית החולים פרופ' אלכסנדר לרנר, כאשר הגישו לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין את הספר הרפואי החדש (באנגלית) שאותו כתבו וערכו: "הטיפול בפציעות טראומה ומלחמה מורכבות והניסיון של ישראל בטיפול רפואי בפצועים מסוריה" (Complicated War Trauma and Care of the Wounded: The Israeli Experience in Medical Care and Humanitarian Support of Syrian Refugees).

הספר נכתב בעקבות ההתנסות הישראלית במתן הסיוע הרפואי וההומניטרי לפצועי מלחמת האזרחים מסוריה שהועברו לטיפול ב"זיו" על-ידי צה"ל. באירוע, שהתקיים בבית הנשיא, השתתפו רופאים נוספים מצוות בית החולים, אחיות ועובדים סוציאליים.

הנשיא ריבלין אמר בעת שקיבל את הספר לידיו: "בית החולים 'זיו' נמצא במיקום קריטי לביטחונה של ישראל - ועושה עבודה נפלאה. הספר הזה חשוב בצורה יוצאת דופן, לא רק לצורך המקצועי הברור שלו, אלא בעיקר כי הוא מציג את פניה היפות של מדינת ישראל".

הנשיא ביקש לרכוש עותקים נוספים מהספר כדי להעניקם למנהיגי העולם ואורחים רמי מעלה אחרים שהוא נפגש עמם או מארחם במשכנו.

מטרת הספר, הדגיש ד"ר לרנר, היא ללמד, במיוחד רופאים וסטודנטים לרפואה, מניסיונם של הצוותים הרפואיים והסוציאליים ב"זיו", על פציעות מלחמה מורכבות ואופן הטיפול המקיף שניתן לפצועים מסוריה.

"המטרה היא להעביר מהניסיון המקצועי שלנו לרופאים ובעיקר אורתופדים בכל העולם המטפלים בטראומה ובפציעות מלחמה מורכבות. כמו כן, הספר נועד לסייע במאמץ ההסברתי של מדינת ישראל בעולם, בכדי להציג את הפן החיובי, המקצועי וההומניטרי שלה בעודה מטפלת במי שנחשב לאויב". הטיפול הרפואי והסיוע ההומניטרי שמוגשים לסורים זוכה להדים חיוביים בתקשורת הבינלאומית.

פרופ' לרנר הוא מומחה בעל שם עולמי בטיפול בפציעות מלחמה ומרצה מבוקש בכל העולם. הוא עבר ל"זיו" מהמרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה שם ניהל שנים רבות את המחלקה לפגיעות אורתופדיות מורכבות. במחלקתו בבית החולים טופלו רבים מהפצועים קשה ממלחמת לבנון הראשונה והשנייה.

פרופ' לרנר סיפר שהספר החדש כבר מבוקש על-ידי רופאי מחלקות אורתופדיה בבתי חולים רבים בעולם וכן בבתי חולים צבאיים.

נושאים קשורים:  חדשות,  פצועים סוריים,  המרכז הרפואי "זיו",  פרופ' אלכסנדר לרנר,  נשיא המדינה,  ראובן (רובי) ריבלין
תגובות
01.02.2018, 21:47

כל הכבוד לפרופ לרנר וצוות המחלקה האורטופדית בבי"ח בצפת

נא תקנו הכתבה- הוא לא היה מנהל המחלקה האורתופדית ברמב"ם, אלא נקלט שם כשעלה לארץ בשנות ה-90 במחלקתו של פרופ חיים שטיין. בהמשך עבד שם כמומחה אורטופד בכיר עם ביצוע ניתוחים רבים בתחומי טראומה שונים ובעיקר שימוש במערכת איליזרובץ לפני מספר שנים עבר להיות מנהל המחלקה בבי"ח בצפת ושם עשה נפלאות בטיפול בפצועים רבים הן לאחר תונות דרכים ותאונות בית וכן בפציעות קרביות ובמיוחד בפצועים הסוריים. בקיצור- כל הכבוד לו ולבי"ח בצפת
פרופ' גרשון וולפין