• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
דעות

להפסיק את משטר האימים ולהחזיר להר"י את זקיפות הקומה

מערכת הבריאות נמצאת על סף התרסקות ממשית, ועל הר"י, על אלפי חברי הארגון, לפעול לשיקומה הדחוף בהתבסס על הקוד האתי - שבועת הרופא העברי

שחיקת הרופאים. אילוסטרציה

בשיחותיי עם חברים רופאים, על מצבה החמור של מערכת הבריאות הציבורית, הנמצאת על סף התרסקות ממשית, ועל הצורך של ארגוננו, הר"י, על אלפי חבריו, לפעול למען שיקומה הדחוף, אני נתקל באמירה  של יאוש: "הר"י? מצוי מזמן על הקרשים", תוך ציטוט העובדות המרות:

מי מה"קברניטים" מקשיב להר"י הזועקת ומתריעה זה שנים על המצב? למי מה"קברניטים" אכפת ממצוקת החולים "שאין להם"? למי מהם אכפת מהתנאים הבלתי אנושיים בהם עובדים צוותי הרפואה המותשים והשחוקים, במחלקות המצוקה הידועות שבמערכת? מי מהם חש באחריותו הישירה לתת-תקינה, לתת-תקצוב הנמשכים זה שנים הן במערכת האשפוזית והן בקהילה?

מי מהם היה מוסמך להקטין את מדד מספר מיטות האשפוז הכללי ל-1,000 נפש - מ-2.83 בשנות ה-80 של המאה הקודמת ל-1.78 עתה? בשנת 1985 היו 12,200 מיטות לאוכלוסיה שמנתה אז 4.3 מיליון, וכיום לאוכלוסיה של 8.6 מיליון קיימות רק 15,500 מיטות. כלומר, מי מהם הוסמך לגזול מן הציבור כ-9,000 מיטות חדשות ופעילות, מאוישות באלפי רופאים ואחיות נוספים, אשר היו מונעים את הצפיפות, את התורים המתארכים ואת האלימות הגואה?

מי מהם הוא שהעיז לכפות על קיצור תקופת האשפוז והטלת השלמת הבירור על המערכת בקהילה ה"חנוקה"? מי מהם הוא שהעיז לקצר את משך הביקור אצל רופא המשפחה בקהילה ולהגבילו לעשר דקות?

ומעל לכל: מי מהם הוא שהעיז לרומם את הסיסמה "איזון תקציבי" מעל לעקרון האנושי המקודש במסורתנו של "הצלת חיים"?

ויש האומרים לי, והם רבים: אינך מכיר את המציאות של ימינו, אנו חיים במשטר של הטלת אימה וטרור שאותו הנהיג סגן שר ולאחרונה גם מנכ"לו. כל המעיז למתוח ביקורת מאוים (במרומז), קידומו מתעכב ומוסדו נפגע.

ומי הם כל אותם "קברניטים" דלעיל: הם אינם רופאים, הם אינם מבינים ברפואה אף כי מציגים עצמם ככאלה, אין הם מודעים לאתיקה הרפואית המעוגנת באבן הראשה שלה "שבועת הרופא" (ראו נספח). הם אלה שניכסו לעצמם ולכל מקורביהם את "זכות היתר: השטיח האדום" - תופעה הנוגדת לחלוטין את רוח החמלה והשוויון המאפיינת את "שבועת הרופא העברי" (שלה נשבעים כל "פרחי הרפואה", בוגרי הפקולטות לרפואה בארץ, בעת סיום לימודי הרפואה). הם אלה שהמיטו כשלון רב שנים על מערכת הבריאות הציבורית (כדברי המבקר המדינה ונגידת בנק ישראל), מערכת שנבנתה בעמל רב ותוך קשיים מרובים של קליטת עלייה המונית על ידי מנהיגות הר"י, הפכה לשם דבר ברמתה המקצועית והאתית ברחבי תבל, ומצויה כיום על סף התרסקות.

ואני משיב: אין להתייאש! אסור לנו להרים ידיים! עלינו לפעול במלוכד לשינוי המציאות של רפיסות ושפלות הרוח ולהשיב עטרה ליושנה.  כיצד? על הנהגת הר"י להניע את המהלך.

ראשית, יש ללכד את שורות הארגון למאמץ משותף. לחזור ולשנן לעצמנו את השבועה שלה נשבענו בעלת שתי הפנים. לכנס פורום שאינו חושש להזדהות, החש בליבו כי אסור לה, למציאות המרה, להימשך ויש לצאת חוצץ נגדה, ובמסגרת שולחן עגול לקיים "סיעור מוחות" שיציף כצפוי רעיונות "שמחוץ לקופסה".

לבסס את הפעילות הרפואית על ה"קוד האתי" (בעל שתי המחויבויות – לפרט החולה מחד, לבריאות העם מאידך). למסד את הקוד האתי ולהפוך את ה"לשכה לאתיקה" לגוף סטטוטורי מוכר (דוגמת לשכת עורכי הדין). ליצור בקהל הרחב את המודעות והאהדה ל"שבועה", למכלול פעילויות ה"לשכה" וגופי הר"י האחרים כבסיס להתנהגותו של הרופא ושל הר"י כגורם המגן הבלעדי, המחויב אתית לבריאות הפרט והקהילה.

לקבוע אחת ולתמיד: אין למנות כמנכ"ל משרד בריאות מועמד שאינו רופא.

יש להכפיף את הסיסמה "איזון תקציבי" לעקרון האנושי הנעלה ביותר של שליחות הרופא "כמציל חיים".

במקביל, לאתר משאבים נוספים (והם מצויים) עבור מערכת הבריאות הציבורית (ראו מאמרי "תכנית אב לשיקום מדורג של מערכת הבריאות הציבורית המתרסקת", המתבסס על מודל ה-PPP, שאומץ ברבות ממדינות ה-OECD. ההצעה הוגשה קודם לכן למנכ"ל משרד הבריאות אך נשארה עד היום ללא מענה).

לצרף את הר"י כגורם מרכזי בתכנון, גיבוש וביצוע של מדיניות הבריאות הממלכתית.

באם יופעל התהליך השיקומי וייושם כרוחו וכלשונו (כמובן גם בעזרת מחשבות/ רעיונות/ פעילות יוצרת וכו' – "מחוץ לקופסה" שמעבר לנ"ל), תחזור להר"י מאליה זקיפות הקומה, ויחד עימה יש לקוות כי תיעלם תופעת "האנונימיות" של רבים מחברינו ומשטר האימים של הקברניטים למיניהם יהיה נחלת העבר, כ"חלף עם הרוח".

זיכרו והפנימו, תוך תחושת העוצמה האנושית-מוסרית של שליחותכם: בלעדינו הרופאים, חברי הר"י לאלפיהם, אין רפואה בישראל!

נושאים קשורים:  שבועת הרופא העברי,  שבועת הרופאים,  קוד אתי,  דעות,  משבר מערכת הבריאות,  הר"י,  חדשות,  פרופ' תיאו דב גולן
תגובות
אנונימי/ת
19.08.2018, 19:09

הר"י הוא בראש ובראשונה ארגון עובדים הממומן מהמסים של חבריו. ומדובר במס רגרסיבי גבוה. אני לא מכיר הרבה ארגונים שגובים סכומים כאלה.
זה לא מתפקידו של הר"י לדאוג למערכת הבריאות, למשך ההמתנה לרופאים וכו'. לא בשביל זה אני משלם דמי חברות. למערכת הבריאות אני משלם מהמסים שלי- מס הכנסה ביטוח לאומי וביטוח בריאות.
אם רוצים שהר"י יקח על עצמו תפקידים ממלכתיים - אדרבא שיקבל מימון מתקציב המדינה/ ביטוח לאומי וכו'.

אנונימי/ת
20.08.2018, 00:40

מישהו מכריח אותך לשלם דמי חבר להר"י?

אנונימי/ת
20.08.2018, 10:11

תשובה מטומטמת כזאת מזמן לא ראיתי. זה כמו שתשלם עבור כל שירות אחר, והשירות יהיה גרוע- או שבמקום לתת לך שירות X יתנו שירות Y למישהו אחר בכלל , ויאמרו לך שלא הכריחו אותך לשלם.

אנונימי/ת
21.08.2018, 11:37

אתה זה שתיארת את דמי החבר בהר"י כ-"מס רגרסיבי". כידוע המאפיין הייחודי של מס שמבדיל אותו מתשלומים אחרים זה שהוא נגבה בכפייה. לעומת זאת, הר"י היא מלכ"ר וולונטרי, אין שום חובה חוקית כיום לבעל רישיון לעסוק ברפואה בישראל להיות חבר בהר"י ולשלם לה דמי חבר, ואכן חלק ניכר מ-45,000 הרופאים הרשומים בישראל אינם עושים זאת.

למה הדבר דומה? לכך שמנוי על הוט יתלונן על דמי המינוי הגבוהים בטענה שהם "מס רגרסיבי". לא מתאים לך? תתנתק.

אנונימי/ת
21.08.2018, 13:46

אני רואה שעדיין אתה לא קולט, אז אני אנסה להסביר לך שוב. לא תארתי התלוננתי על כך שמסי הר"י הם מס רגרסיבי, אלא ציינתי עובדה. מס בסכום קבוע ולא כאחוז מהשכר, הוא פר הגדרה מס רגרסיבי. זה ההבדל בין רגרסיבי לפרוגרסיבי, ולא אם הוא וולונטרי או נגבה בכפיה.
הטענה הייתה שאם ארגון גובה מס למטרה מסויימת (ייצוג העובדים) אין לו שום מנדט לעשות בכספים שימוש למטרה שהוא במסגרת אחריות משרד הבריאות (כגון מספר מיטות לאלף נפש). וזה אפילו לא טענה נגד הר"י, זו טענה נגד ההצעה של תיאו.
חוץ מזה שההשוואה שלך להוט מגוחכת. כי במקרה של הוט אני יכול לפנות למתחרה, או פשוט להחליט שאני מסתפק בעידן פלוס. כאן הברירה היחידה היא להשאר ללא יצוג.

אנונימי/ת
20.08.2018, 00:38

תיאו מציג את עצמו כאן כפרופסור ומטעה את החברים. לפי אתר הפקולטה בטכניון הוא נושא בתואר "Clinical Assistant Professor":
https://www.graduate.technion.ac.il/Theses/Advisors.asp?Key=20300

לפי החלטת המל"ג והלשכה לאתיקה של הר"י (שפורסמה באתר זה ממש) זהו תואר שאינו מוכר כפרופסורה בישראל:
https://doctorsonly.co.il/blogs/%D7%90%D7%91%D7%99%D7%A0%D7%A2%D7%9D-%D7%A8%D7%9B%D7%A1/163

מצופה אם כן מתיאו ומהאתר להימנע מלהצמיד לו את התואר פרופסור שהוא אינו זכאי לו.

אנונימי/ת
20.08.2018, 20:16

לך בכל מקרה מגיע פרופסור בקטנוניות

20.08.2018, 23:05

נו באמת, ממש רלוונטי אם הוא פרופסור או לא. יש להתייחס עניינית לדברים או לא להתייחס כלל. תודה

להלן מספר תגובות לאנונימים :
19.8.18 19.09 : האם נשבעת את שבועת הרופא העברי ?
אם כן - קרא את האמירות הבאות המופיעות בה :
• "על משמרתכם הופקדתם יומם ולילה לעמוד לימין החולה במצוקתו בכל עת ובכל שעה.
• ושמרתם עד מאוד חיי האדם מרחם אמו והיה שלומו ראש חרדתכם כל הימים.
• ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה אם גר אם נכרי ואם אזרח אם נקלה ואם נכבד.
• יחכם לבכם גם לבריאות הרבים להעלות ארוכה למדווי העם"
ולכך אני מוסיף הערה שלי :
:
השבועה הינה קוד הראשה האתי המסדיר את הממד האתי של עבודת הרופא - מקור התוקף של כללי ההתנהגות המוסרית של הרופא, המצפון המוסרי והמחויבות שלו בעלת שתי הפנים : הטיפול השוויוני בפרט החולה מחד, והדאגה המוחלטת לבריאות העם , מאידך.
באם נשבעת ? זוהי מחויבותך האישית האתית-מצפונית-מוסרית כרופא הן מבחינת הטיפול החומל והשוויוני בפרט מחד, ובקהילה מאידך.
הר'י אמצה את השבועה!
.לאנונימי 20.8.18 00:38
יתכן, (ואיני רואה זאת במציאות לגבי אחרים) מן נכון היה להוסיף גם את המלה "אמריטוס" לגבי התואר שהוענק לי באוניברסיטאות שותפות המחקר בחו'ל, מחקרים שהסתיימו עם פרישתי לגימלאות ב-1998.
חבל שאינך מתייחס למאמר עצמו - הצג נא את דעתך באם אתה מוכן.
פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
20.08.2018, 10:09

מה הקשר בין שבועת הרופא להר"י? אני לא מבין שהדמגוגיה הנחותה הזאת לא עובדת על אף אחד?
מעבר לזה שלשבועה אין שום תוקף מעבר לעניין הטקסי, השבועה מתייחסת לעבודת הרופא ולא לעבודת הארגון היציג של הרופאים. זה שהר"י אמצה או לא אמצה את השבועה זה לא רלוונטי - הר"י לא מטפלת בחולים!
אני עושה את העבודה שאני צריך לעשות, ושהר"י יעשו את העבודה שהם צריכים לעשות. בשביל זה משלמים להם!

אין לך את היכולת להתמודד עם התגובה שלי , אז אתה מנסה להסיט את הדיון, ואפילו לא באופן מתוחכם. חוזר שוב על אותן קלישאות. אנשים כאן לא פחות חכמים ממך. אם אתה לא יודע לענות - מוטב שלא תשיב בכלל- אתה מביך את עצמך.

20.08.2018, 19:15

אנונימי מוג לב. קצת כבוד לרופא בן 85, צלול, חד ובעל ידע ששכח מזמן מה שאתה עוד לא למדת.
מזל שהמקלדת סובלת הכל. גם טרחנים כמוך.

אנונימי/ת
21.08.2018, 07:40

ד"ר רשף, תתעורר , גיל כשלעצמו כבר מזמן אינו ערובה למשהו (למעט עניין השכחה אותו ציינת). ומעבר להטפות מוסר, תשובה עניינית יש לך?

אנונימי/ת
21.08.2018, 11:31

תיאו, פרופסור אמריטוס זה תואר שניתן רק לפרופסור מן המניין שפורש לגמלאות ושומר על קשר מחקרי עם המוסד. אתה מעולם לא היית פרופסור מן המניין בשום אוניברסיטה, ואפילו לא פרופסור חבר, ולא בכדי אינך מציין את שמות המוסדות שכביכול נתנו לך את התואר.

אולי היית Visiting Professor באיזה קיץ באוניברסיטה בחו"ל, אבל כפי שאתה אמור לדעת היטב (וכפי שנידון בהרחבה ע"י הלשכה לאתיקה וביה"ד של הר"י ואושר ע"י בג"ץ בפרשת "פרופסור" פינקלשטיין), Visiting Professor זו משרה זמנית של מורה מן החוץ ואינו מוכר ע"י המל"ג ואסור למי שנשא בו בעבר להתהדר כיום בתואר פרופסור:
https://www.ima.org.il/MainSiteNew/ViewCategory.aspx?CategoryId=5958

לזכותך ייאמר שכפנסיונר ותיק אינך מתהדר בתואר זה לצורך הפקת רווח כלכלי אישי, אולם עדיין הדבר אינו ראוי.

21.08.2018, 14:54

אינני נוהג להגיב לטרולים אנונימיים.
חבל שהפורום הזה מתדרדר להשמצות ועלבונות.

20.08.2018, 21:05

למה אלמוני לגבי התואר?ממי אתה פוחד?
שמעתם את מושחתיהו על תקצוב הבריאות לנגד האכלת מולך הבטחון
שבועת הרופא היא טקסית אך מחייבת את כולנו-אם לא כך למה אנחנו רופאים?
בר סימן טוב שוטם אותנו לא מהיום וראו כתבת התחקיר מהארץ יום ו
כבר במומ הקודם אנו זוכרים לו את התבטאויותיו
על סגן השר אין מה להכביר מילים

אנונימי/ת
20.08.2018, 21:47

התגובות האנונימיות כאן לא מחמיאות לכותביהם ולא לאף רופא. או שאולי נהיה מוגזם לצפות בכלל לאיזה קוד התנהגותי מרופא. זה בסדר לחשוב מה שרוצים על הר"י (גם בעיני דמי החבר מוגזמים לכשלעצמם ובהתחשב בזה שסל המוצרים שהיה כלול בהם, התכווץ. אני מתכוונת לביטוח הסיעודי הקולקטיבי). זאת בעיני קטנוניות מעוררת-פלצות להתעסק ולחטט בתארים בהקשר של המאמר הזה ובכלל "לעוף על זה" כאן בנבזות. אם כבר לחטט, אז בגאון ועם שם מלא ואמיתי. שהרי המחטט מן הסתם מאמין במה שהוא כתב ובחשיבות המטאורית של הענין. אולי הוא שכח שלשם כך יש את טלי חרותי סובר מ"הארץ". חשבתי שיש כאן איזו חלקת אלוהים קטנה של אנשים שפויים ומכבדים, שאפשר לקרוא אותה בלי ללכלך ולהתלכלך, והתבדיתי. חבל. ד"ר אילנה לאוף

20.08.2018, 21:28

מסכימה עם אנונימי. הר״י גובה מיסי עתק.לשם השוואה באירגון המורים משלמים 58 ש”ח ומקבלים יותר ממה שאירגון הרופאים נותן.
אני רוצה לדעת לאן הכספים שלי הולכים! כי כשאני רואה את בעלי, המורה, מקבל יותר הטבות ממני עם הרבה פחות דמי חבר זה מעלה תהיות.
וכמו שאמר אחד האנונימים מעליי- תפקיד הר״י הוא בראש ובראשונה לדאוג לחבריה, דהיינו לרופאים ולא לחולים. מס הבריאות שלי הולך לחולים וכן זמני הקדוש. לא על זה אני משלמת מיסים להר״י. הר״י אמורה לדאוג לזכויות הרופאים, וחוץ מסיסמאות אני לא רואה שום דבר בשטח. ההסכם הקיבוצי קטסטרופלי עם שכר שעתי שהוא פחות ממשכורת של מורה.
אחת הבעיות של הר״ היא שהיא נופלת לפח התקינות הפוליטית ולמניפולציות האוצר. הרי רופא צריך להיות מלאך קדוש וטהור, הכיצד הוא מעז לדרוש עבור עצמו כסף חלילה וחס? ואז יוצאים עם כל מיני סיסמאות טהרניות שאנחנו שובתים בשביל הרפואה הציבורית, ושוכחים לדרוש את הזכויות שלנו. הטבת תנאים לא מקבלים דרך חנפנות והתרפסות, אלא דרך אסרטיביות ועקשנות. אני לא מעוניינת בשיפור התדמית. אני מעוניינת בשיפור התנאים שלי כרופאה. על התדמית שלי אני עובדת מול החולים שלי, וכל אחד מהחולים שלי ישפוט אותי כפי שהוא רואה אותי. להסתדרות הכללית לא אכפת מה״תדמית״ שלהם, וגם לא להסתדרות המורים. והם עושים את תפקידם למען חבריהם נאמנה, ועם הרבה פחות דמי חבר כאמור.
ואני לא מסכימה עם המשפט ״בלעדינו הרופאים, חברי הר״י לאלפיהם,אין רפואה בישראל״. מה הקשר חברי הר״י? אחד מחטא הרופאים הוא חטא הגאווה. עם כל הכבוד לתואר שלנו, יש עוד הרבה אנשים שתורמים למערכת הרפואה, גם רופאים שהם לא חברי הר״י ולמרבה הפלא גם אנשים שאינם רופאים. אז אולי אחד הדברים שיכולים לעזור לשקם את שמנו היא קצת ענווה.

כהרגלך אמיתית וצודקת!

אנונימי/ת
21.08.2018, 11:24

אוי אוי אוי, החולים גוזלים את "זמנך הקדוש", אז באמת מה הפלא שאינך "מעוניינת בשיפור התדמית". מה שבטוח זה שאני לא אפנה אף אחד מהפציינטים שלי אלייך.

אגב, העמוד האישי שלך בהדסה כרגע מטעה את הציבור ומציין שאת בעלת "התמחות ותת התמחות בנוירולוגיה" בעוד שלמעשה עפ"י נתוני משרד הבריאות המעודכנים לשלשום את בעלת רישיון כללי בלבד:
http://www.hadassah.org.il/%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%90%D7%99%D7%9D/%D7%93%D7%A8-%D7%95%D7%99%D7%99%D7%A1-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91%D7%94.aspx

21.08.2018, 14:26

אתה צודק, אף פעם לא הסתכלתי בעמוד שלי בהדסה ולא ידעתי על קיומו. אני לא עובדת שם, אלא עשיתי שם אלקטיב. אני עכשיו אכן רק מתמחה. תודה שהפנית את תשומת ליבי לכך.

בהקשר לדמיי החבר המשולמים.נושא שהעלו חלק מהמגיבים.
גימלאי משלם כ-180 ש"ח לחודש.ברור "שנהנה" קצת פחות משרותיי הר"י.
לאחרונה כאמור הופסק לכולנו הביטוח הסיעודי שהיה ע"ס 5000 ש"ח.
פניתי ושאלתי האם לא ראוי שיורידו (בעיקר לגימלאים) את דמיי החבר?
בינתיים לא קיבלתי על כך תשובות.
(נאמר בן היתר שהר"י תצטרך בעתיד הקרוב הרבה כסף למאבק מיקצועי.אבל כידוע אנחנו הגימלאים לא נרויח ממנו מאומה.הפנסיות של רופאיי השב"כ כידוע "תקועות" ואינם עולות בכלל במקביל לשיפור משכורות בסקטור הרופאים.כולל לא תשלום דמיי הבראה או מענק יובל.

21.08.2018, 11:56

פרופ׳ גולן הנכבד,
תיאורך את חוליי מערכת הבריאות הוא מדויק ועגום והוא תוצאה של כרסום רב-שנים אשר תפס תאוצה ב-3 השנים האחרונות.
אתה מציע לתת להר״י את התמיכה במאבק מול ההתדרדרות הזאת ואני תוהה אם הר״י מתאימה/מסוגלת לכך. הלא הר״י היתה אמורה להיות הזקיף בשער מול כל החורבן של מערכת הרפואה והיא נכשלה כשלון חרוץ הן בזיהוי המגמות והן בטיפול בהן.
בארגון כזה אתה שם את מבטחך? אילו היה מדובר בארגון ציבורי או ממשלתי היתה צריכה לקום ועדת חקירה להתנהלות הרופסת של הר״י מול מטחי הגזירות בשנים האחרונות.
אני צעיר ממך אך הרשה לי בענווה להאיר את עיניך בסיבות לכך.
הר״י היא אגודה עותומאנית שבחסות חוק ארכאי מתקופת שלטון התורכים, מתנהלת בערפול ללא פיקוח, דיווח או ביקורת.
הדוחות הכספיים השנתיים של הר״י מפורטים בשטחיות מבלי יכולת לרדת לרזולוציה עמוקה יותר.
מזה 8 חודשים אני ״חופר״ להנהגת הר״י - היו״ר, המזכ״לית, מבקר הפנים, המחלקה המשפטית, הדוברת ועוד - ומבקש פרטים מדויקים על מידע מעורפל שאמור להיות נחלת כל החברים בהר״י.
למשל - למה 95 עובדי הר״י מקבלים שכר של 19 מיליון ש״ח? למה תקציב הנסיעות השנתי של הרי הוא כ-3 מיליון שקלים? מי נוסע? לאיזה מטרה? איך מתפלגות העלויות?
למה המזכ״לית מקבלת משכורת פנטסטית של 57,000 ש״ח ועוד בונוסים בשיעור מאות אלפי שקלים על ״הישגים״ שהם חלק מעבודתה האינטגרלית? מדוע ההוצאה של המועצה המדעית היא מעל 10 מיליון שקלים בשנה אשר מתוך זה 39% הם הוצאה לשכר? המועצה המדעית יוצרת גרעון שנתי של מעל 7 מיליון שקלים בשנה באופן קבוע. מה ההסבר לכך?
תקציב הכיבוד של הר״י הוא כמיליון שקלים בשנה. מה אוכלים שם?
להר״י מספר נכסי נדל״ן; מי מנהל אותם? מי מבקר את פעילות המדל״ן?
הר״י משתפת פעולה עם קופות גמל ומועדון צרכנים - איך ייתכן שהמזכ״לית היא דירקטורית בגופים האלה? האין כאן ניגוד עניינים?
אני בטוח שלפחות חלק מהעובדות המצוינות כאן (מפורטות על ידי הר״י בעצמה) אינן ידועות לחברים.
כאמור 8 חודשים הר״י מתייחסת בזלזול והתעלמות מפניותי.
אם זהו היחס לחבר ששואל שאלות נוקבות (הגם שמעצבנות) איך אפשר לצפות שהר״י תתייחס לנושאים שמטרידים את כלל חבריה?
הר״י היא ארגון כבד וארכאי והגיע הזמן שמעמד הרופאים והרפואה יינתן בידי גוף טרי וחדור מוטיבציה להשיב לכנו את מעמד המקצוע שלנו שאני רואה בו יעוד וקדושה.
הר״י צריכה להתנהל על ידי רופאים ולא פקידים או עורכי-דין. היישמע שרופא יהיה יו״ר לשכת עורכי הדין?
הדבר הראשון שהר״י צריכה לעשות הוא לוותר מרצון על מעמד האגודה העותומאנית ולעבור למעמד עמותה מן השורה תחת פיקוח משרד המשפטים ומבקר המדינה.
או אז ניתן יהיה להתחיל בהפיכת הר״י לארגון שלשמו היא קמה - דאגה לרופאים, למקצוע הרפואה ולציבור המטופלים.
עד אז, הר״י היא דחליל שהעורבים כבר למדו לא לחשוש ממנו.

21.08.2018, 14:24

כל מילה!!!!

אנונימי/ת
27.08.2018, 22:34

כה לחי! מילים כדורבנות! אולי מישהו סוף סוף יאזין לתסכולינו- הפראיירים שמשלמים מכיוון שרוצים להיות חלק מארגון משמעותי שדואג לחבריו אבל כל פעם מתאכזבים מחדש!

אנונימי/ת
28.08.2018, 19:25

אמת ויציב

תגובה לתגובות...ובמיוחד לאחרונה המפורטת והענינית. (דר' דב לקסמן)
כן, הר'י נכשל עד כה עקב העובדה שלא עמד בשער במלוא קומתו ועצר את ההדרדרות של המערכת.
איני בקי,ויתכן שיש צורך חשוב ועקרוני בשיפור השקיפות...אבל זה לא בראש מעיניי!
בראש מעיניי הן אלה שמניתי במאמר :
הר'י על אלפי רופאיה, שהקימה לאורך השנים הרבות (נוסדה 1912) את מגדל-הרפואה הציבורית ששמו ותפארתו ידועים ברחבי תבל - אשר בלעדי אותה פעילות אין רפואה בישראל (איני מתנשא, ואיני מזלזל בכל עובדי הרפואה האחרים,- אני מקדש עבודת צוות) ! אבל בלי רופאים - אין רפואה !...
למרות הישגים אלה - הר'י איבדה את זקיפות קומתה !
ראה את ה"אנונימים " למכביר - כן פחדנות בכל כיעורה.
ארגון באם הוא מאוחד ומודע למטרתו ובמלוכד - אין כח במשטר דמוקרטי שיחשוש להלחם למען דרכו הצודקת !
ואין דבר צודק יותר מאשר להציל חיים ,ללא אפליה וללא משוא פנים הן של הפרט והן של הקהילה.
זהו הבסיס האתי-המוסרי-האנושי של פעילות הרופא שלה הוא נשבע בעת סיום חוק לימודיו בארץ - שבועת הרופא העברי (העולה במוסריתה אלפי מונים על שבועת היפוקרטס).
ומאחר ויש לנו את הארגון הקיים עשרות בשנים - עלינו לשקמו ולתקן ליקויו, אך אל לנו להרסו בהבל פה!
ואל הקברניטים" למיניהם ואנשי חצירם נפנה : תפקידכם להשיג את המשאבים (ואני יודע כי הם מצויים ורבים) :- חוסנו הלאומי של העם נמדד בבריאותו !
לכן, הקצו למערכת את התקציב ההולם את מטלותיה ! (מדברי מבקר המדינה ונגידת בנקישראל).
חידלו לדקלם בפנינו : "איזון תקציבי" כי "הצלת חיים" קודמת !
הבה נלכד את שורותינו ונזקוף קומתנו - למען בריאות העם והפרט !
פרופ' תיאו דב גולן.