• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

מכשיר פנטקאם מהמתקדמים בעולם למיפוי קרנית העין נרכז ל"זיו" בצפת

מכשיר הפנטקאם למיפוי טופוגרפי של קרנית העין מספק עשרות צילומים מדויקים עם מידע רב על הקרנית ועל המקטע הקדמי של העין

בדיקת מיפוי קרנית העין באמצעות מכשיר הפנטקאם החדיש במרכז הרפואי זיו

מכשיר פנטקאם חדיש, מהמתקדמים בעולם למיפוי קרנית העין, נרכש עבור מחלקת העיניים במרכז הרפואי זיו בצפת. עד כה לא היה מכשיר כזה בית החולים הצפוני.

ד"ר אוצם חסיד, מנהל מחלקת העיניים ב"זיו", אמר אתמול (א'): "המכשיר המשוכלל מסייע לאבחן מחלות ועיוותים בקרנית, בהן מחלת קרטוקונוס (קרנית חרוטית) הגורמת לשינויים הדרגתיים במבנה הקרנית עד שהיא נעשית דקה יותר במרכזה ובחלקה התחתון ומקבלת צורת קונוס. עיוות זה גורם לאסטיגמציה (צילינדר) גבוהה ולירידה בכושר הראייה עד אובדן ראייה קיצוני, שעלול לגרור את הצורך בהשתלת קרנית. בנוסף, ניתן לחשב באמצעות המכשיר החדיש, במדויק, את מידת העדשות הנדרשות לשם ביצוע ניתוחי קטרקט במטופלים".

עם קבלת המכשיר החדיש, כמותו מופעל במרכזים רפואיים ספורים בישראל, מתאפשר עתה לתושבי הצפון לקבל שירות מתקדם ועדכני בתחום רפואת העיניים, ממנו לא נהנו עד כה עד שנדרשו לקבלו הרחק מבתיהם.

פנטקאם היא שיטת מיפוי טופוגרפי חדשה יחסית. לדברי ד"ר חסיד, "בשיטה הזאת נעשה צילום של החלק הקדמי של העין ומתקבלים עשרות צילומים. המיפוי מאפשר לקבל צילומים חדים ומדויקים מהפנים הקדמיות של הקרנית, מהפנים האחוריות שלה ומהעדשה שבתוך העין.

"הצילום מספק מידע רב על הקרנית ועל המקטע הקדמי של העין. הטופוגרפיה נעשית בטכניקה הקרויה מפת תבליט ((Elevation Map) שבה משווים את קימור הקרנית ואת המרחק שלה ממישור כדורי מוגדר המשמש קו ייחוס למדידה. שיטה זו מאפשרת גם לקבל נתונים על עובי הקרנית".

נושאים קשורים:  פנטקאם,  ד"ר אוצם חסיד,  רפואת עיניים,  חדשות,  מיפוי קרנית העין,  אבחון מחלות עיניים
תגובות