חדשות

הצטרפו לטרנד העולמי: יום שני ללא בשר בבית החולים כרמל בחיפה

סיגל זומר, המנהלת האדמיניסטרטיבית, הסבירה את המהלך: "'כרמל' מוסמך כבית חולים ירוק וככזה הוא מאמץ ומיישם את יום שני ללא בשר"

יום ללא בשר לצוות ולמטופלים ב"כרמל"

במטבח המרכז הרפואי כרמל בחיפה נפתחה לאחרונה עמדת שף חדשה על טהרת הצמחונות וללא בשר לטובת עובדי בית החולים. מנהל המטבח חביב בנאי: "לבקשת העובדים, החלטנו להצטרף לטרנד העולמי ולהגיש בימי שני מנות שף ללא בשר".

צוות המטבח ב"כרמל" מבשל כ-60,000 מנות בכל חודש למאות העובדים ולאלפי המטופלים. סיגל זומר, המנהלת האדמיניסטרטיבית של "כרמל", הסבירה את המהלך בכך ש"כרמל מוסמך כבית חולים ירוק וככזה הוא מאמץ ומיישם את יום שני ללא בשר" .

המנות הצמחוניות שמוכנות במטבח בית החולים בניהולו של השף הראשי עופר פישמן נראות כמו מנות גורמה של מסעדות היוקרה, וגם הטעם איכותי. בין השאר מוגשות: מנת קיש תרד על מצע אורז מקסיקני, סופלה טופו ועדשים על מצע אורז ועשבי תיבול, תבשיל טופו בקארי אדום ותבשיל ירקות שורש וטופו על מצע פולנטה.

"המטרה שלנו היא להעשיר את מגוון המאכלים שאנו מגישים לעובדים תוך שמירה על איכויות של בישול וטעם בסטנדרטים הגבוהים ביותר", מסביר השף עופר פישמן.

המנות מוכנות ומתכוננות יחד עם צוות הדיאטניות של כרמל בניהולה של עליזה שרייר, בהתאם ליוזמה של הילית שצקין, מרכזת בריאות הסביבה של בית החולים.

מנהל המערך הלוגיסטי, עוז יאיר: "מהפכת ההסעדה שלנו כוללת תוכנת מחשב ייעודית הבודקת ומתאימה את תפריטי המנות השבועיות שלנו לדרישות האיכות והבריאות של משרד הבריאות, עובדת בצמידות עם הדיאטניות של בית החולים ודואגת להפקה של מגוון עצום של סוגי מנות לעובדים ולמטופלים. החל ממנות דלות סוכר, דלות שומן, מנות עשירות ליולדות, מנות ללא גלוטן, מנות צמחוניות ועוד".

נושאים קשורים:  בית החולים "כרמל",  יום שני ללא בשר,  צמחונות,  חדשות,  הסעדה
תגובות
אנונימי/ת
16.01.2019, 09:55

יוזמה ברוכה ואני אומר את זה כאוכל בשר.
מבלי להכנס לאידיאולוגיות כאלה או אחרות - אנו בוודאי צורכים הרבה יותר בשר ממה שאנו זקוקים לו. ויש לכך השלכות בריאותיות ואקולוגיות

אנונימי/ת
16.01.2019, 16:36

שומר נפשו יתרחק מבית הזוועות הזה. זה כרטיס אחד בלבד.