חדשות

שירות חדש ברמב"ם: טיפול מותאם לחולי סרטן צעירים

השירות החדש מתמקד בצרכים הרפואיים והפסיכולוגיים הספציפיים של חולים אונקולוגים בני 44-20

אשפוז יום לחולי סרטן צעירים ברמב"ם. צילום: פיוטר פליטר

שירות חדש נחנך במרכז הרפואי רמב"ם ויתמקד בטיפול המותאם לצורכיהם של חולי סרטן צעירים, בני 45 או פחות. בית החולים מסר כי השירות הוקם בשיתוף עמותת מרכז טל, המפעילה את תכנית ONCOYOUNG, המעניקה טיפול המתמקד בצרכים הרפואיים והפסיכולוגיים הספציפיים של חולים אונקולוגים צעירים.

על פי ההערכות, מדי יום מאובחנים בישראל עשרה בני 44-20 כחולים בסרטן. לצד ההתמודדות עם המחלה עצמה, קבוצת חולים זו נאלצת להתמודד עם צרכים ייחודיים שלא תמיד מקבלים מענה במערכת הקיימת. השירות החדש מיועד לאותם צרכים: טיפולי פוריות, תופעות הורמונליות והופעת גיל מעבר מוקדם, תפקוד מיני, תזונה וצרכים פסיכו סוציאליים, ביניהם ההתמודדות עם הורות צעירה, זוגיות טרייה, תחושת בדידות, חזרה למעגל התעסוקה.

פרופ' אירית בן אהרון, מנהלת מערך האונקולוגיה ברמב"ם, אמרה: "קבוצת חולי הסרטן הצעירים מהווים אתגר טיפולי לקהילה הרפואית. הם צפויים לתוחלת חיים ארוכה לאחר ההחלמה שעלולה להיות מלווה בתחלואה עתידית נוספת והשלכות שונות אחרות של הטיפולים שאותם הם מקבלים. המערכת המטפלת בהם מחויבת להעניק להם טיפול הוליסטי הכולל ראייה של ההתמודדות כאן ועכשיו, כמו גם זו העתידית".

השירות מספק אזור ייעודי לאשפוז יום המיועד לצעירים בבית החולים ואחות מתאמת לליווי ולתמיכה לאוכלוסיית המטופלים הזו. בצוות המטפל גם מנחה מטעם מרכז טל, שיסייע בשילובם של החולים החדשים בחיי הקהילה הצעירה, לצד יועצים בתחומים כמו פוריות, מיניות, אנדוקרינולוגיה ואחרים.

במסגרת התכנית הזאת צפויה להתקיים גם פעילות מחקרית המתמקדת בקבוצת החולים הצעירים כדי ללמוד יותר על המאפיינים, תופעות הלוואי וגורמי הסיכון בקרבה.

נושאים קשורים:  רמב"ם,  חולי סרטן צעירים,  פרופ' אירית בן אהרון,  חדשות
תגובות