חדשות

מחלקת השיקום ב"בני ציון" התחדשה במכשור המסייע בבעיות שיווי משקל

באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המדמה הליכה איטית או מהירה וחיישני תזוזה מותאמת תכנית אישית למטופלים לשיפור קצב התנועה, היציבות ושיווי המשקל

BalanceTutor של חברת MediTouch

מחלקת השיקום בבית החולים בני ציון בחיפה התחדשה במכשור רפואי מתקדם המסייע לפתרון בעיות שיווי משקל והפרעות תנועה. המכשיר BalanceTutor של חברת MediTouch הישראלית מיועד לטיפול בחולים הסובלים מבעיות בשיווי המשקל כגון: פרקינסון, טרשת נפוצה, לאחר שבץ מוחי, במטופלים הסובלים מפגיעות בעמוד שדרה, חבלת ראש, מחלות אורתופדיות ופגיעות ספורט, הגורמות לקושי בהליכה, עקב חוסר יציבות או הפרעות תנועה.

מנהל המכון לפיזיותרפיה במרכז הרפואי, קובי שוורץ: "שיווי משקל הינו היכולת לשמור על מנח זקוף של הגוף ולהשאיר את מרכז הכובד של הגוף בתוך גבולות בסיס התמיכה. המכשיר מותאם למטופלים מגיל 12 ומעלה. והמטופלים מדווחים על שיפור ניכר במצבם לאחר שנעזרו במכשיר".

מדובר במכשיר שמדמה הליכון, כאשר המטופל מאובטח בפלג גופו העליון על ידי רצועות מותאמות ובכך נמנעת נפילה במידה ותהיה. המטופל הולך על המכשיר החשמלי כמו בהליכון רגיל אך הליכון זה מאפשר לבצע פרטורבציה (הזזה) בארבעה כיוונים שגורמת ל"הפרעה תנוחתית", ובכך בעצם "להכריח" את הגוף של המטופל לתקן את תנוחתו ולהגיב בתנועה אוטומטית שהגוף באופן רצוני אינו מסוגל לבצע.

המכשיר מסייע, כאמור, בשיפור קצב התנועה, בשיפור היציבות ושיווי המשקל באמצעות טכנולוגיה מתקדמת המדמה הליכה איטית או מהירה וחיישני תזוזה מאפשרים להתאים את התכנית הטובה ביותר עבור המטופלים.

המכשיר נמצא בשימוש רב בשיקום אמבולטורי כגון: שיקום יום, מרכז רב תחומי לחולי פרקינסון, טרשת נפוצה ובנוסף לשיטות טיפוליות רבות אחרות.

מחלקת השיקום במרכז הרפואי בני ציון נותנת שירות למחוז חיפה והצפון על ידי צוות רב תחומי ורב מקצועי, המלווה את המטופל באופן אישי וכן את בני משפחתו. הצוות מורכב מרופאים שיקומיים, אחיות בעלות הכשרה בתחום השיקום, פיזיותרפיסטים, מרפאות בעיסוק, עובדת סוציאלית, קלינאי תקשורת, פסיכולוגים, מטפל תעסוקתי לשעות הפנאי, דיאטנית ואורתוטיסט פרוסטטיסט.

נושאים קשורים:  שיווי משקל,  שיקום,  BalanceTutor,  קובי שוורץ,  פגיעות בעמוד השדרה,  חדשות,  בית החולים בני ציון,  פיזיותרפיה
תגובות