• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
דעות

משיא משואת יום העצמאות ה-71: "תושבי הצפון זכאים לקבל את השירות הרפואי הטוב ביותר קרוב לבית"

"אני נרגש מהמעמד ומהזכות להשיא משואה ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל וקורא לדור הרופאים הצעירים לקחת חלק בצמיחה ובקידום פיתוח שירותי בריאות שוויוניים, איכותיים ומצוינים לכל תושבי הצפון"

המרכז הרפואי זיו בצפת. (צילום: "זיו")

שירותי הבריאות בצפון עוברים בשנים האחרונות מהפכה משמעותית בתמיכה ובעידוד משרד הבריאות. בשנים האחרונות בתי החולים בצפון עוברים שיפור ושדרוג לצד מנוע שינוי משמעותי בדמות הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת בר אילן ע"ש עזריאלי בצפת.

במרכז הרפואי זיו הוספנו שירותי רפואה חדשים ומצילי חיים – פתחנו את מכון ההקרנות לחולי הסרטן, חנכנו מכון PET CT חדש ומתקדם, לצד שירותים נוספים בתחום הכירורגיה והאחרים. אנו מממשים את חזונו של סגן השר ליצמן עוד מהקדנציה של 2010, להפוך למרכז הצפוני ביותר לטיפול בחולי הסרטן.

בחזון שלי אני רואה את "זיו" שומר על זהותו כמרכז רפואי קהילתי ומשפחתי וממשיך להתפתח ולהוסיף שירותים רפואיים חיוניים וחשובים כאן, ליד ביתם של תושבי הצפון השייכים לפסיפס מיוחד של דתות, עדות ותרבויות. הפסיפס המיוחד משתקף גם במשפחתיות שיש בקרב הצוות של "זיו" העובדים יחד באווירה מצוינת למען המטרות החשובות לכולנו.  אותו הילד משמיר, שנזקק לטיפול אונקולוגי, צריך לקבל את הטיפול כאן ליד הבית, תושבי הצפון, ככל התושבים בישראל, זכאים לקבל את השירות הכי טוב, קרוב, ליד ביתם וללא המעמסה הגדולה של נסיעה למרחקים.

ד"ר סלמאן זרקא. "הרופאים באופן טבעי מעדיפים אולי את המרכזים הגדולים בתל אביב. אנחנו פחות מחצי בשיעור הרופאים ל-1,000 תושבים"

חשוב להבין, קידום המרכז הרפואי זיו הוא לא רק למען תושבי הצפון, הוא גם עבור החיילים המשרתים בגבול, גם עבור המטיילים הרבים, תושבי המרכז והדרום שמגיעים צפונה בימים אלה של חג העצמאות ובכלל בחגים, לנשום את אוויר הגליל והגולן וליהנות מהנוף הירוק והייחודי של הצפון.

כבן הכפר פקיעין, הצפון חשוב לי ויקר לליבי. גם את עיקר השירות הצבאי שלי עשיתי בצפון והיה חשוב לי להמשיך ולהיות חלק מהעשייה האזרחית והבטחונית בצפון הארץ.

צמצום פערי הרפואה בין מרכז לצפון ולדרום מהווה את אחד מהיעדים החשובים של משרד הבריאות ולא מעט משאבים מושקעים בנושא.

עיקר המורכבות והאתגר טמון במחסור ברופאים שאולי באופן טבעי מעדיפים את המרכזים הגדולים בתל אביב. אנחנו פחות מחצי בשיעור הרופאים ל-1,000 תושבים ולכן אחד הגורמים החשובים להצלחה וכדי לקדם את שירותי הבריאות נשען כמובן על כוח האדם ועל הרופאים והמשפחות שיגיעו צפונה. כדי שאלה אכן יגיעו צפונה צריך שיהיה מערך שלם ותומך לקליטתם ולשילובם בשוק התעסוקה והחינוך. האנשים הרי הם המפתח וכך גם החוזקה של המרכז הרפואי זיו, על שלל אנשיו, על הרבגוניות, ההכלה והקבלה זה את זו.

על אף כל זאת, יש לפנינו עוד כברת דרך לעבור ולכן חשוב שנזכור שהאחריות היא גם שלנו, האזרחים, של השלטון המקומי ושל משרדי ממשלה נוספים. אני מאמין שהיום יחד עם הפקולטה לרפואה בצפת ושילוב כוחות ושיתוף פעולה של כלל הגורמים, יש לנו את היכולת יחד להמשיך בתנופת הקידום ושגשוג הצפון בכלל והמרכז הרפואי זיו בפרט.

היום זו ההזדמנות של דור הרופאים הצעירים להצטרף אלינו וליטול חלק בתהליך. תקרת הזכוכית במרכזים הגדולים די גבוהה אצלנו אם בכלל קיימת ויש מקום לחלומות גדולים וגם אפשרות להגשימם.

אני משיא הערב את המשואה, בטקס הממלכתי בירושלים, בהתרגשות גדולה. ברמה האישית וגם ברמה הלאומית, כבן לעדה הדרוזית המפוארת בעשייתה ואהבתה לארץ ישראל. אזכיר גם את כל העמים והתרבויות החיים יחד על האדמה האהובה שלנו.

אני משיא את המשואה בשם משפחתי, משפחת חיל הרפואה, המטפלת בחיילינו בשגרה ובחירום ואף מושיטה יד אנושית ומקצועית בכל מקום שיש בו צורך בעולם.

זכיתי לפקד על בית החולים הצבאי ברמת הגולן להצלת חיי הסורים וגם להעביר נתח ממנו למעבר ארז למען הפלסטינאים במבצע "צוק איתן". אני משיא את המשואה גם בשמם של כל הצוותים המבצעיים והלוחמים שפעלו במשימת הסיוע לסורים וכמובן צוות המרכז הרפואי זיו והמרכזים הרפואיים פוריה, נהריה, רמב"ם ואחרים שעשו במלאכה הערכית הזו.

אני משיא משואה בשם כל מערכת הבריאות הישראלית, המתקדמת והאנושית, העושה רבות למען אזרחי המדינה ומגיע לצוותיה כל הפרגון והתמיכה.

אני נרגש מהמעמד ומהזכות להשיא משואה ביום העצמאות ה-71 למדינת ישראל ומאחל חג עצמאות שמח ובריאות איתנה לכולם.

נושאים קשורים:  בית החולים זיו,  משואת יום העצמאות,  פריפריה,  שירותי בריאות בצפון,  חדשות,  דעות,  פרופ' סלמן זרקא
תגובות

Dear Dr. Zrka, Dear Brother.
What a joy was it to watch you last night at the Ceremony in Jerusalem.
You are a best example of what Israeli is today: for those who are in Israel and those who are abroad, for . For doctors and Military, for citizens of Israel and those who are not, for those who believe in out special country and our people no matter who they are as long as Israel is the country they consider home.
Yesher Koach and hope to see you soon.

אני שמח ונרגש לראות אותך במעמד הזה ולשמוע את דבריך. מאחל לך המון הצלחה ועשייה מבורכת, ומהיכרותי אתך אני מאמין גדול ביכולתך לתרום רבות לבית החולים זיו, לתושבי הצפון, ולמערכת הבריאות בישראל.
חזק ואמץ.
מיקי בורשטיין

ד"ר סלמאן זרקא
ניצחונו הוא ניצחון כולנו. ניצחון הפרפריות, ניצחון המיעוטים. כול מה שאמרת לגבי העתיד הוא חלק מהדרכים של כולנו - צפון לדרום. ואני מתפלל שהחזון יתגשם לטובת כולנו, כול תושבי המדינה.
ישר כוח

10.05.2019, 12:54

כל עוד שהנר דולק אפשר לתקן.... בטוחה שתמשיך לעשות, לקדם, לתקן ולרפא. ברכות להדלקת המשואה, מקווה שרופאים רבים ילכו בעקבותיך לטפל בתושבי הצפון

גאווה גדולה אחזה בנו, כאשר ד"ר סלמאן זרקא הדליק את המשואת יום העצמאות. בארוע זה הציג ד"ר זרקא את הרוח הישאלית בתחום העשייה הרפואית- פיתוח רפואה ברמה גבוהה גם בפריפריה. בתוך שנים לא רבות הופך המרכז הרפואי "זיו" למרכז חשוב , בעל יכולות רפואה טובות , לא פחות מאשר במרכז. מרכז אוניברסיטאי לכל דבר.
ונזכור לד"ר זרקא "חסד נעורים" של פיתוח שירותי רפואה צבאיים - המשר"פ . שמנסה לתת רפואה טובה ברמה גבוהה לחיילי צה"ל.
עלה הוצלח,