חדשות

סורק רנטגן EOS לטיפול בעקמת בילדים ובגירים נחנך ב"אסף הרופא-שמיר"

הסורק מפיק בתוך שניות את כל תמונת השלד מכף רגל ועד ראש ומאפשר הערכה בתלת מימד של עמוד השדרה והגפיים התחתונות ברמת קרינה נמוכה

סורק ה-EOS החדש ב"אסף הרופא-שמיר". צילום: דוברות בית החולים

סורק רנטגן חדשני EOS, המסוגל לספק באיכות גבוהה ביותר הדמיה של עמוד השדרה ומפרקי הגפיים התחתונות במסגרת אבחון וטיפול בעקמת ילדים, נחנך בשבוע שעבר בבניין מרפאות החוץ במרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא. בטקס השקתו השתתפו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן, מנהלת המרכז הרפואי ד"ר אסנת לב-ציון קורח, המנהל האדמיניסטרטיבי אילן יפתח, פרופ' יגאל מירובסקי, מנהל מחלקת אורתופדיה ב' וד"ר סיגל טל, מנהלת מערך הדימות במרכז הרפואי.

הסורק החדש מפיק בצילום אחד את כל תמונת השלד מכף רגל ועד ראש ובכך מאפשר הערכה של המנח המרחבי ובתלת מימד של עמוד השדרה והגפיים התחתונות. יתרון נוסף: פעולת הסריקה נעשית עם הרבה פחות קרינה מזו הקיימת במכשירי צילום והדמיה אחרים המצויים כיום בשימוש.

ד"ר לב-ציון קורח אמרה בטקס כי המכשיר החדש יסייע לרופאים המטפלים לקבל תמונת מצב ברורה יותר ברמת קרינה נמוכה יותר וציינה כי "נמשיך להשקיע, לקדם ולהביא למרכז הרפואי שמיר-אסף הרופא טכנולוגיות מתקדמות מתוך אמונתי ברפואה אנושית פורצת דרך".

פרופ' מירובסקי: "מעתה נוכל למדוד בצורה מדויקת יותר עקמת בילדים ובבגירים; מדידה של עיוותים בגפיים התחתונות לאחר שברים או מחלות התפתחותיות ולהעריך את יכולת הגוף לפצות על עיוותים אלה. הסורק החדש הוא כלי אידיאלי למעקב אחרי התפתחות עיוותים בגב ובגפיים התחתונות והוא מאפשר לתכנן בצורה מדויקת יותר את הניתוחים בעמוד השדרה לתיקון העיוותים והעקמת בילדים ובבגירים וכן בניתוחי החלפות מפרקי ירך וברך".

עוד נמסר כי ה-EOS סורק את המטופל בעמידה ובו זמנית בשני מישורים. לאחר מכן מסוגל המכשיר לבצע אינטגרציה של שני המישורים ושחזור תלת מימדי. משך הזמן הנדרש בסריקה 25-10 שניות בלבד.

ד"ר טל הוסיפה: "טכנולוגיה זו מספקת תמונות בגודל אמיתי, בקנה מידה של 1:1 לתכנון כירורגי ולניטור מחלות עצם ומפרקים במיוחד בילדים שצריכים לעבור צילומים לעתים תכופות. המערכת החדשה מהווה בשורה של ממש ואופציה אופטימלית לשם מעקב אחרי ילדים והתפתחות מחלתם".

נושאים קשורים:  עקמת,  בית החולים אסף הרופא-שמיר,  ד"ר אסנת לב-ציון קורח,  סורק רנטגן EOS,  פרופ' יגאל מירובסקי,  ד"ר סיגל טל,  עיוותים בעמוד השדרה,  חדשות
תגובות