• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

פרופ' רוני גמזו: "למערכת בחירות שלישית יהיו השלכות קשות על מערכת הבריאות"

מנכ"ל בית החולים איכילוב מודאג מאי היציבות השלטונית המתמשכת ומזהיר: "אם הסכמי הקאפ לא יחודשו יהיו כיפופי ידיים אכזריים. כל אחד ידאג לעצמו והמטופלים ייפלו בין הכסאות"

פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל "איכילוב". "מאז פרוץ המלחמה נפצעו למעלה מ-3,000 איש בישראל - לפחות שליש מהם יזדקקו לשיקום באשפוז". צילום: מרים אליסטר/ פלאש 90

"אם נצא למערכת בחירות שלישית יהיו לכך השלכות קשות על מערכת הבריאות – פגיעה באזרחים, קושי ניהולי ואולי גם שחיקת השירותים שהאזרח מקבל. אם הסכמי ה'קאפ' לא יחודשו יהיו כיפופי ידיים אכזריים. כל אחד ידאג לעצמו ובסוף המטופל ייפול בין הכסאות". כך אמר אמש (ב') בראיון לידיעות אחרונות פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל המרכז הרפואי תל אביב-איכילוב.

את הדברים אמר פרופ' גמזו בראיון לכתבת העיתון ענבר טויזר לקראת כנס ים מלח של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, שהוא עומד בראשו וייפתח מחר. "כמי שהיה בעבר מנכ"ל משרד הבריאות, אני יכול להגיד שלנהל אותו במצב של אי יציבות שלטונית מתמשכת, כשאין תקציב והצרכים רק הולכים וגדלים, זו משימה בלתי אפשרית. אי אפשר לקבוע בצורה נכונה את גובה סל התרופות, להסדיר את תקציב קופות החולים, לקדם נושאים רוחביים ולהתחיל רפורמות חדשות. קרוב לשנה שמערכת הבריאות בקיפאון - וכעת מגיעים לנקודת רתיחה. התקופה הזאת גורמת לפגיעה קשה מאוד במערכת".

בסוף החודש יפוגו הסדרי "הקאפ" וללא חידוש ההסכמים בין קופות החולים לבתי החולים בנוגע לשיטת ההתחשבנות ביניהם, מזהיר גמזו ש"בהחלט יכול להיות שהקופות לא יפנו מבוטחים לבתי חולים מתוך רצון לא להיכנס לגירעונות עמוקים... האמון שלהם (של האזרחים) במערכת יישבר והם ימצאו מזור בביטוחים הפרטיים".

פרופ' גמזו, שכיהן אשתקד בתפקיד יו"ר ועדת סל התרופות והודיע בסיום תפקידו כי לא יכהן בוועדה הנוכחית אם תקציב סל התרופות לא יגדל מ-500 מיליון שקל, טוען גם היום: "הוועדה תצטרך לקבל החלטות שהן על גבול ה'לא מקצועיות' כדי להתכנס לסכום של 500 מיליון בלבד. יש תרופות חיוניות שהכרחי להכניסן, וכדי לעשות זאת חברי הוועדה נאלצים למצוא כל מיני פתרונות מאולתרים ולקבוע הגבלות שאין להן בסיס רפואי אלא כלכלי. זו כבר פגיעה בעיקרון השוויון".

נושאים קשורים:  פרופ' רוני גמזו,  הסכמי הקאפ,  בחירות,  איכילוב,  בחירות לכנסת,  סל התרופות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
10.12.2019, 13:46

חייבים תאגיד נפרד לגריאטריה ותאגיד נפרד לפסיכיאטריה.
אין לערבב בין שני התחומים הללו שכל אחד מהם בנפרד נמצא במצוקה קשה
שפוגעת בכלל האוכלוסיה .