קורונה בישראל

קופות החולים יפעילו מרפאות קהילה ייעודיות לחולי קורונה

במקביל להרחבת הבדיקות שהקופות יבצעו, יוקמו מרפאות קהילתיות לחולי קורונה בלבד שיאוישו בצוותים רפואיים | גם המעקב אחרי חולי קורונה במצב קל ייעשה על ידי הקופות בבתיהם של החולים ולא במלוניות

רופא משפחה במרפאת קורונה. אילוסטרציה

משרד הבריאות הנחה בשבוע שעבר את מנהלי ארבע קופות החולים להיערך להקמת מרפאות ייעודיות בקהילה עם מלוא המיגון לצוות הרפואי, שבהן ייבדקו חולי קורונה וזאת במקביל להרחבת הבדיקות שהקופות יבצעו.

על הקופות יהיה לספק מידע על מיקומן של מרפאות אלו בכל מחוז. לא תורשה כניסת מבוטחים אחרים לאותן מרפאות. בכל מרפאה ייעודית יהיו רופא, אחות, איש צוות מנהלה, מאבטח ומנקה. במרפאות אלו תהיה הפרדה מלאה בין חולים לבין מטופלים שבבידוד שיגיעו אליהן לבדיקות ולפי זימון.

כמו כן הוחלט במשרד הבריאות שמעתה לא יחויבו חולי קורונה במצב קל לעבור למלוניות, אלא אם אינם יכולים לקיים כנדרש את הבידוד בביתם. העברת חולה קטין למלונית לשם החלמה תחייב נוכחות הורה או הסכמת הורה בכתב. המעקב אחרי הטיפול הרפואי בחולים אלו יתבצע בידי קופות החולים. בכל מחוז של הקופה יוקם חמ"ל לניהול הנושא.

עוד הורה משרד הבריאות שאם חולים מתאכסנים במלונית לשם החלמה, עליהם להגיע עם ציוד אישי וחיוני לשהות ממושכת ועם התרופות הכרוניות שהם מקבלים. לבתי החולים יועברו רק חולים במצב בינוני עד קשה, או כאלה שמצבם סיעודי ואינם יכולים לטפל בעצמם. בכל מלונית יהיו רופאים תורנים שיבדקו את המטופלים שלוש פעמים בשבוע. בני הבית של חולה שנקלט מהקהילה למלונית חייבים בבידוד ביתי ל-14 יום מעת העברת קרובם למלון.

נושאים קשורים:  רפואת קהילה,  קופות החולים,  מלוניות,  חדשות,  קורונה,  19-COVID
תגובות