מינויים

פרופ' אבישי אליס נבחר לקדנציה נוספת ליו"ר האיגוד לרפואה פנימית

פרופ' אליס, שנבחר בשנית ליו"ר איגוד הפנימאים לארבע השנים הקרובות, תוקף: "בקשת האוצר שנשיב את תקני הקורונה מקבילה לבקשה מהציבור שהתחסן להחזיר את החיסונים"

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית.

פרופ' אבישי אליס (61), מומחה ברפואה פנימית, בוגר הפקולטה לרפואה בטכניון מנהל מחלקה פנימית ג' במרכז הרפואי בילינסון, נבחר בשנית ליו"ר האיגוד לרפואה פנימית לארבע השנים הקרובות. זהו איגוד הרופאים הגדול בהסתדרות הרפואית (הר"י).

יחד עם פרופ' אליס, נבחר ועד חדש לאיגוד. חברי הוועד החדש הם: ד"ר אבשלום ליבוביץ (שיבא), ד"ר איילת רז (רמב"ם), ד"ר איריס אוסטפלד (בילינסון), ד"ר גילת שנהב (שיבא), פרופ' הווארד עמיטל (שיבא), פרופ' טליה וולק (שערי צדק), פרופ' יעקב אבלין (איכילוב), פרופ' נמרוד מימון (סורוקה), ד"ר סמיר קאסם (כרמל), פרופ' רימונד פרח (זיו).

הבחירה בפרופ' אליס באה בתום מערכת בחירות סוערת ויוצאת דופן במהלכה חלק מהרופאים באיגוד, שבעי הבטחות בלי כיסוי, מפוליטיקאים, פקידים וראשי המערכת, דרשו להחריף המאבק ולסגור מחלקות בפני מאושפזים, עם הגעה ל-100% תפוסה וצעדי מחאה ארגוניים ומשפטיים נחרצים, לשם הגדלת התקנים במחלקות וצמצום פערים ביחס לשאר מחלקות בתי החולים בישראל.

פרופ' אליס מסר: "חשפנו לציבור בשנים האחרונות את מלחמת ההישרדות היומיומית שלנו במחלקות, ומנגד, את המסירות לחולים והנכונות בכל עת ומועד, לטפל בתחלואות מורכבות וקשות, כמו קורונה, או שפעת, חצבת, עכברת ושאר מרעין בישי".

לדבריו, "חל אמנם מהפך בתפיסת המחלקות הפנימיות כשלד של מערכת הבריאות, אך בכך לא די. מאסנו בהבטחות ללא כיסוי לשיקום הרפואה הפנימית. ולראיה, כוונת האוצר לקחת מאיתנו את תקני הקורונה למתמחים במחלקות, שהובאו כדי לכסות מעט בור עצום של חסר בכוח אדם, היא זלזול בוטה והפניית עורף של המדינה. למעשה, בקשת האוצר שנשיב את תקני הקורונה מקבילה לבקשה מהציבור שהתחסן, להחזיר את החיסונים! אנחנו מקווים ומאמינים ששר הבריאות, ניצן הורביץ, יעמוד בהבטחותיו בעניין התקנים ובהקשר לחיזוק המחלקות".

פרופ' אליס ביקש לציין כי "כבר לפני שנתיים הוגשו לממשלה המלצות לשיפור הרפואה הפנימית מטעם ועדה, בראשות פרופ' טור כספא, בה השתתפו נציגי משרדי הבריאות והאוצר, הנהלות בתיה"ח והקופות (כולל פרופ' נחמן אש, שייצג את מכבי שירותי בריאות).

"הובטח אז, שתוך חמש שנים (עד 2024), לא יהיו יותר אשפוזי מסדרונות. הובטח שתוך חמש שנים (עד 2024) יהיו 16 תקני רופאים בכל מחלקה פנימית, הובטח להגדיל את תקינת האחיות במחלקות, הובטח לשחרר את הרופאים מאדמיניסטרציה, על ידי מינוי מזכירה בכל מחלקה פנימית. התקבלו עוד החלטות, ובינתיים, ערכן כקליפת השום. ולראיה, בשנת הקורונה קיבלנו תגבור של כ-200 תקני מתמחים, שתרומתם עצומה להתחלת צמצום החסר החריף בכוח אדם. לקחת מאיתנו כעת את התקנים - זו דרמה בלתי נתפסת".

לדברי פרופ' אליס, "פרופ' חזי לוי (מנכ"ל משרד הבריאות היוצא) אף הבטיח למנות ועדה במשרד למעקב אחרי קידום מסקנות הדו"ח. אם היא קיימת, אינני יודע מהי תרומתה. יצא לפני כשנה חוזר מנכ"ל - ביומו האחרון בתפקיד של המנכ"ל הקודם, משה בר סימן טוב - שחזר שוב על ההבטחה לאסור אשפוזי מסדרונות תוך חמש שנים. מה קרה מאז מבחינת בינוי והשקעה בבתי החולים? כלום".

יו"ר האיגוד הישראלי לרפואה פנימית טוען: "מעולם לא נקטנו בצעדים הפוגעים במטופלים. לא השבתנו פעילות, לא חסמנו צמתים והתעלמנו מקולות המעודדים 'לשבור את הכלים'. עם זאת, ראינו בשנה האחרונה השקעות משאבים נרחבות במערכת, לטובת התמודדות בטווח המיידי עם הקורונה. לצערנו, המשאבים לא נתנו מענה לצרכים לטווח הבינוני והארוך, הדרושים לשיקום המחלקות הפנימיות, שנשאו בעיקר עול הטיפול הרפואי בחולי הקורונה. האיום לקחת מאיתנו את תקני המתמחים כעת הוא חציית קו אדום.

"אני קורא בזאת למנהלי בתי החולים, לראשי איגודי רופאים אחרים, לאחיות, למקצועות בריאות נוספים וגם לנציגי המתמחים בהר"י ואף במרשם, לשלב עימנו ידיים להשארת התקנים כעת ובכלל במאבק לשיקום הרפואה הפנימית", סיכם פרופ' אליס.

נושאים קשורים:  פרופ' אבישי אליס,  חדשות,  מינוי,  האיגוד לרפואה פנימית,  תקני רופאים
תגובות
אנונימי/ת
30.06.2021, 18:32

האדם הנכון במקום הנכון! Alice in wonderland looking through the looking glass....

אנונימי/ת
30.06.2021, 18:58

כל הכבוד לו שממשיך לשאת בעול, וכן גם לאלה ששותפים לו ולדרכו.

אין ספק שבמשרד האוצר מברכים על הבחירה. זה ראש הועדה שהביא מסקנות ודרישות כבר לפני 2-3 שנים אולם להבנתי מאז לא נעשה מאום. סליחה טעיתי, מאז משרד האוצר הודיע על כוונתו לפטר 600 רופאים.
משרד האוצר לא היה מעיז להוציא הצהרה כזאת אם היה מבין שמולו עומד גוף שיעשה הכול כדי שהחולים והרופאים לא יפגעו. למשרד האוצר לא אכפת מהחולים והרופאים. אותו מענין רק החוק שבגרוש.
אומר היו"ר החדש שהרופאים לא פגעו בחולים. זה לא נכון. בזה שאיפשרנו לא להוסיף מחלקות ומיטות ותקנים אנו כן פוגעים בחולים ובעצמנו.
בועד החדש חברים שלי, לא מעטים. כולם נשמות טהורות שהחולים לנגד עיני ם. אבל אף אחד מהם לא מסוגל לקום ולהחליט שלמען טובת החולים והרופאים עוצרים את המערכת, עוצרים מיונים, לא קולטים חולים מעבר לתקינה. וזאת הבעיה שלנו
אני מאחל לכולם הצלחה ומקווה, מתפלל שישנו עורם ויזכרו שמי שסולח לרשעים פוגע בחלשים. אני מקווה שהועד הנוכחי יתחיל לפעול ויסביר למשרד האוצר ומשרד הבריאות שרפואה עולה כסף. כבר בגמרא נכתב שרפואה חינם שווה חינם.
פנימאים והאיגוד התעוררו