• יו"ר: פרופ' צחי גרוסמן
  • מזכ"ל: פרופ' יעקב ברקון
  • ועד האיגוד: פרופ' אביב גולדברט
  • ועד האיגוד: ד"ר גילת לבני
  • ועד האיגוד: ד"ר יעקב שכטר
COVID-19 בישראל

הצעה: המדינה תעניק לכל תלמיד ערכות בדיקה עצמית לרבעון הקרוב

בני 12-3 שהחלימו מקורונה בחצי השנה האחרונה לא חייבים בבדיקות אנטיגן כתנאי לשובם לגנים ולבתי הספר | למחצית מצוותי החינוך פג תוקף התו הירוק והם יצטרכו להתחסן בבוסטר לשם קבלתו מחדש

במערכת החינוך יחולקו 6 ערכות פר תלמיד למשך שבועיים בפעימה הראשונה. צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

במשרדי הבריאות והחינוך בוחנים הצעה של ראש הממשלה נפתלי בנט, לפיה כל תלמיד יחויב בשלושה החודשים הקרובים בשתי בדיקות קורונה שבועיות ולשם כך תקצה המדינה 25 ערכות בדיקה עצמיות לכל תלמיד. על פי דיווח ב"חדשות כאן 11", הצעה זאת נדונה במסגרת ההיערכות להפעלת תכנית "הכיתה הירוקה" שאמורה לאפשר לתלמידים לבצע בדיקות באופן תכוף כדי למנוע בידודים במקרה שמתגלה מאומת בכיתה. מתווה זה יוחל על כל הארץ החל מאמצע אוקטובר אבל כבר בשבוע הבא יתבצע הפיילוט לשם בחינת ההיתכנות ותוצאות המהלך הזה.

אחד הקשיים ביישום התכנית קשור לשיעור נמוך של "נאמני קורונה" שאמורים להיות בכל בתי הספר בארץ. עד כה הצליחו הרשויות המקומיות לאייש פחות מ-60% מכלל נאמני הקורונה הנדרשים. עתה מוצע שתפקיד זה יוגדר כ"עבודה מועדפת" לתקופה הקרובה לחיילים משוחררים בתום שירות החובה כדי שייאיישו את התפקיד במוסדות החינוך.

אמש הודיע משרד הבריאות כי על פי סיכום בין המנכ"ל פרופ' נחמן אש ומקבילו במשרד החינוך יגאל סלוביק, ילדים בני 12-3 שהחלימו מקורונה בחצי השנה האחרונה לא יחויבו בבדיקת אנטיגן כתנאי לכניסתם למוסד שבו הם לומדים.

כלל מערכת החינוך אמורה לחזור לפעילות מלאה בתום חופשת סוכות, כבר ביום חמישי, כאשר ביום הקודם יחזרו כ-50 אלף ילדים למסגרות הצהרונים. כל ילד – למעט מי שהחלים מהמחלה – חייב בבדיקת אנטיגן ובהצגה של הצהרת הורים על תוצאה שלילית.

אתמול אמר פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא בראיון אחר ב"כאן 11" כי מערכת הבריאות מודעת לכך שיש להיערך לגל חמישי של תחלואה. "אנחנו מודעים לכך שאחרי הגל הרביעי יבוא גם גל חמישי", אמר פרופ' זרקא. "עלינו למצוא את האיזון בין שגרת חיים לקורונה. אין כל כוונה לחזור לימי הסגר אלא לנסות ולנהל שגרת חיים עד כמה שניתן, לצד המחלה".

יחד עם זאת הביע דאגה מעלייה צפויה בתחלואה בחודש הקרוב בעקבות החזרה ללימודים בבתי הספר וגני הילדים. בין השאר המליץ שוב על הטלת הגבלת התקהלויות - "יש צורך לבחון נושא זה במהלך אוקטובר", וחידוש מסע ההסברה על הצורך בעטיית מסיכות.

על פי הערכת משרד החינוך, מבצע בדיקות האנטיגן יאתר בתקופה הקרובה כ-4,000 ילדים מאומתי קורונה. כמו כן נמסר שככל הידוע כיום יש 40 אלף תלמידים מאומתים במערכת וכ-90 אלף נמצאים בבידוד. 300 מורים הם סרבני חיסון ובדיקות; למחצית מצוותי החינוך פג כבר תוקף התו הירוק והם יצטרכו להתחסן בבוסטר לשם קבלתו מחדש.

נושאים קשורים:  מערכת החינוך,  פרופ' סלמן זרקא,  בוסטר,  תו ירוק,  בתי ספר,  גני ילדים,  חדשות,  19-COVID,  בדיקת קורונה
תגובות