מחקרים

הקשר בין מיקרוביוטה במעי לטרום סוכרת אצל אנשים אשר חיים עם HIV

במחקר זה נמצא כי שונות אלפא הייתה נמוכה משמעותית אצל אנשים אשר חיים עם HIV עם טרום סוכרת בהשוואה למשתתפים עם נורמוגליקמיה

בדיקת רמת סוכר במבוגרים, סוכרת (צילום: אילוסטרציה)

שכיחות טרום סוכרת מתגברת בקצב מהיר באוכלוסייה הכללית ואצל אנשים החיים עם HIVי(PLWH). מיקרוביוטה של המעי הינה בעלת תפקיד חשוב בבריאות האדם, ודיסביוזיס היינה תופעה הקשורה להפרעות מטבוליות וזיהום עם HIV. במחקר זה, אשר ממצאיו פורסמו ב- Current Research in Microbial Sciences, מטרת החוקרים הייתה להעריך את הקשר בין מיקרוביוטה במעי לטרום סוכרת אצל PLWH.

החוקרים ביצעו מחקר חתך אשר כלל 40 PLWH אשר טופלו עם תרופות אנטי-רטרו-ויראליות והיו עם עומס נגיפי בלתי ניתן לגילוי בפלזמה. מבין המשתתפים, 20 היו עם טרום סוכרת, ו-20 היו נורמוגליקמיים. דגימות צואה נאספו מכל המשתתפים. פרופילי המיקרוביוטה במעי נותחו על ידי ריצוף 16S rRNA.

תוצאות המחקר הראו כי שונות אלפא הייתה נמוכה משמעותית אצל PLWH עם טרום סוכרת בהשוואה למשתתפים עם נורמוגליקמיה (p<0.05). כמו כן, הבדל משמעותי בשונות בטא נצפתה בהשוואה בין שתי הקבוצות (p<0.05). החוקרים תארו כיצד שפע יחסי של שני מינים בפירמיקוטס (סטרפטוקוקוס ואנארוסטיגנום). לעומת זאת, שכיחות יחסית של 13 מינים (למשל אקרמאנסיה, קבוצת R7 של קריסטנסלאצה) הייתה גבוה יותר בקבוצה הנורמוגליקמית.

החוקרים סיכמו כי השונות של הרכב המיקרוביוטה במעי הופחתה אצל PLWH עם טרום סוכרת. על פי החוקרים, שכיחותן של 15 קבוצות טקסונומיות ברמת המין הייתה שונה בהשוואה בין PLWH עם טרום סוכרת לאלה עם נורמוגליקמיה.

מקור:

Jayanama et. al (2022) Current Research in Microbial Sciences DOI: 10.1016/j.crmicr.2022.100143

נושאים קשורים:  מחקרים,  HIV,  טרום סוכרת,  מיקרוביוטה,  טיפול אנטי-רטרו-ויראלי
תגובות